Як навчити дитину читати залюбки? / Підготовка до школи

описание картинки
Читання книг – найкращий фітнес для мозку. Читання стимулює розумову діяльність, покращує пам’ять і підвищує творчий потенціал. Прочитані твори надихають людину, спонукають її до нових відкриттів, створення творчих проєктів. Читання розвиває здатність до емпатії, допомагає у формуванні соціальних навичок, сприяє підвищенню самооцінки. Бо людина, яка читає, відчуває себе більш обізнаною у різних сферах життя, готовою розв’язувати різні питання. Формування навичок читання – це творчий і цікавий процес. Дитина читає лише тоді, коли їй це подобається, а не під примусом. Тому читання має бути для малого читача як хобі, як можливість потрапити у захопливий світ пригод і науки. Як же допомогти нашим дітям освоїти цей вид роботи?
По-перше, найдієвіший спосіб – це власний приклад. Дітям у ранньому шкільному віці дуже подобається копіювати дії дорослих. Тому читаючи щодня вдома, на уроках, для дітей, разом з ними, ми заохочуємо їх до читання.
По-друге, процес читання повинен бути веселим і цікавим. Читати можна граючись. Наприклад: Гра «Земля – небо» – по команді «Земля!» діти починають читати, «Небо!» – раптово припиняють читання і помічають очима те місце, де застала команда, а очі підіймають вгору. За командою «Земля!» продовжують читати. «Блискавка» – учні починають читати мовчки текст у звичайному для себе темпі, за командою «Блискавка!» прискорюють темп читання (триває 20-30 секунд). Гра «Ніч і день» – учні читають мовчки, по команді «Ніч!» заплющують очі, а «День!» – читають далі. Вправа-гра «Губи» – читають щільно стиснувши губи притулити до них палець лівої руки так, щоб губи під час читання не могли рухатися. Перед читанням дається певне завдання. Після читання – відповіді на запитання. Гра «Упіймай шкідливий звук» – читаючи деформований текст (до слів додається зайвий звук). Дітям необхідно знайти його та видалити. Таких ігор дуже багато і всі вони допомагають дітям покращити техніку читання.
По-третє, читання тексту передбачає не лише швидкість, а і розуміння прочитаного. Допомагає розкрити зміст прочитаного – його театралізація. Діти дуже люблять інсценувати твори. Таким чином, учні вчаться розуміти героїв, виражати почуття, надавати твору емоційного забарвлення. Художнє сприйняття прочитаного тексту ми розвиваємо через створення ілюстрацій. У цьому випадку дитина начебто занурюється в атмосферу твору, ходить стежками лісу і зустрічає кожного звіра. Може уявити, хто і як виглядає, а це дуже добре розвиває фантазію, творче мислення і креативність.
Читайте цікаві книжки, які подобаються дітям та вчать бути Людиною.