Що повинен знати майбутній першокласник
Загальний світогляд
- 1.
прізвище, ім’я, по батькові;
- 2.
дата народження;
- 3.
свій вік;
- 4.
імена батьків;
- 5.
повні імена членів родини, види їхньої діяльності;
- 6.
домашня адреса
- 7.
в якій країні живе.
- 8.
правила поведінки в громадських місцях і на вулиці;
- 9.
знання професій, видів спорту, транспорту;
- 10.
пори року, їхні ознаки;
- 11.
місяці, дні тижня, їх послідовність;
- 12.
значення понять “вчора”, “сьогодні”, “завтра”.
Моторика
- 1.
правильно тримати ручку, олівець, пензлик;
- 2.
уміти креслити пряму лінію;
- 3.
писати друковану літеру за зразком;
- 4.
вирізати з паперу;
- 5.
охайно клеїти;
- 6.
малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки;
- 7.
виготовляти аплікації.
Логічне мислення
- 1.
визначити зайвий предмет у групі;
- 2.
складати фігури з лічильних паличок;
- 3.
складати фігури з частин;
- 4.
розв’язувати прості логічні задачі, головоломки;
- 5.
відгадувати загадки;
- 6.
групувати предмети за ознакою;
- 7.
відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім, наприкінці).
Математика
- 1.
знати цифри від 0 до 9; співвідносити цифру і число предметів
- 2.
уміти рахувати до 10 і у зворотному напрямку, від 7 до 2;
- 3.
уміти називати попередні і наступні числа відносно будь-якого числа в межах першого десятка;
- 4.
знати знаки +, -,=, >, <;
- 5.
уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2)
- 6.
уміти порівнювати дві групи предметів;
- 7.
уміти складати і розв’язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
- 8.
уміти порівнювати предмети за кольором, формою, розміром;
- 9.
знати назви геометричних фігур;
- 10.
ділити коло, квадрат на 2 та 4 рівні частини;
- 11.
уміти оперувати поняттями: “зліва”, “справа”, “внизу”. “зверху”, “пізніше”, “вперед”, “за”, “між”.
Уявлення про навколишній світ
- 1.
уміти розрізняти за зовнішнім виглядом рослини, поширені в нашій місцевості (наприклад, клен, береза, соняшник, ромашка) і називати їхні ознаки;
- 2.
уміти розрізняти диких та свійських тварин;
- 3.
уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів (наприклад, сорока, горобець, дятел);
- 4.
мати уявлення про сезонні ознаки природи (наприклад, осінь – жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю).
Пам’ять
- 1.
запам’ятовувати послідовність із 10 слів або цифр;
- 2.
запам’ятовувати картинки, фігури, символи (до 10 штук).
Грамота і розвиток мовлення
- 1.
уміти чітко вимовляти всі звуки мови;
- 2.
уміти визначати місце звука в слові (на початку, всередині, в кінці);
- 3.
уміти вимовляти слова по складах;
- 4.
уміти складати речення з 3–5 слів;
- 5.
уміти називати в реченні тільки друге слово, тільки третє слово, тільки четверте слово;
- 6.
знати літери алфавіту;
- 7.
вміти відтворити друковану літеру на письмі;
- 8.
читати по складах;
- 9.
уміти користуватися узагальнюючими поняттями (вовк, лисиця, ведмідь – звірі);
- 10.
уміти складати оповідання за картиною (наприклад, ”У парку”, “На дитячому майданчику”, “По гриби”, “Відпочинок на морі”);
- 11.
уміти складати декілька речень про предмет;
- 12.
уміти читати напам’ять улюблені вірші;
- 13.
уміти послідовно переказати зміст казки.
Англійська мова
- 1.
вміти розповісти про себе: як звуть, скільки років, де живе;
- 2.
розуміти і вміти відповідати на прості запитання (про членів сім’ї, домашніх улюбленців тощо);
- 3.
володіти базовим лексичним запасом з таких тем, як: моя сім’я, кольори, рахунок до 10, емоції, частини тіла, одяг, дикі і домашні тварини, овочі і фрукти, їжа, посуд, мій будинок, меблі, іграшки, погода, пори року, дні тижня, місяці, геометричні фігури, транспорт, професії, шкільні приладдя тощо;
- 4.
розрізняти літери англійського алфавіту і вміти назвати слова, які починаються з цих літер.