Що повинен знати майбутній першокласник

Загальний світогляд

  1. 1.

    прізвище, ім’я, по батькові;

  2. 2.

    дата народження;

  3. 3.

    свій вік;

  4. 4.

    імена батьків;

  5. 5.

    повні імена членів родини, види їхньої діяльності;

  6. 6.

    домашня адреса

  7. 7.

    в якій країні живе.

  8. 8.

    правила поведінки в громадських місцях і на вулиці;

  9. 9.

    знання професій, видів спорту, транспорту;

  10. 10.

    пори року, їхні ознаки;

  11. 11.

    місяці, дні тижня, їх послідовність;

  12. 12.

    значення понять “вчора”, “сьогодні”, “завтра”.

Моторика

  1. 1.

    правильно тримати ручку, олівець, пензлик;

  2. 2.

    уміти креслити пряму лінію;

  3. 3.

    писати друковану літеру за зразком;

  4. 4.

    вирізати з паперу;

  5. 5.

    охайно клеїти;

  6. 6.

    малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки;

  7. 7.

    виготовляти аплікації.

Логічне мислення

  1. 1.

    визначити зайвий предмет у групі;

  2. 2.

    складати фігури з лічильних паличок;

  3. 3.

    складати фігури з частин;

  4. 4.

    розв’язувати прості логічні задачі, головоломки;

  5. 5.

    відгадувати загадки;

  6. 6.

    групувати предмети за ознакою;

  7. 7.

    відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім, наприкінці).

Математика

  1. 1.

    знати цифри від 0 до 9; співвідносити цифру і число предметів

  2. 2.

    уміти рахувати до 10 і у зворотному напрямку, від 7 до 2;

  3. 3.

    уміти називати попередні і наступні числа відносно будь-якого числа в межах першого десятка;

  4. 4.

    знати знаки +, -,=, >, <;

  5. 5.

    уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2)

  6. 6.

    уміти порівнювати дві групи предметів;

  7. 7.

    уміти складати і розв’язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;

  8. 8.

    уміти порівнювати предмети за кольором, формою, розміром;

  9. 9.

    знати назви геометричних фігур;

  10. 10.

    ділити коло, квадрат на 2 та 4 рівні частини;

  11. 11.

    уміти оперувати поняттями: “зліва”, “справа”, “внизу”. “зверху”, “пізніше”, “вперед”, “за”, “між”.

Уявлення про навколишній світ

  1. 1.

    уміти розрізняти за зовнішнім виглядом рослини, поширені в нашій місцевості (наприклад, клен, береза, соняшник, ромашка) і називати їхні ознаки;

  2. 2.

    уміти розрізняти диких та свійських тварин;

  3. 3.

    уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів (наприклад, сорока, горобець, дятел);

  4. 4.

    мати уявлення про сезонні ознаки природи (наприклад, осінь – жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю).

Пам’ять

  1. 1.

    запам’ятовувати послідовність із 10 слів або цифр;

  2. 2.

    запам’ятовувати картинки, фігури, символи (до 10 штук).

Грамота і розвиток мовлення

  1. 1.

    уміти чітко вимовляти всі звуки мови;

  2. 2.

    уміти визначати місце звука в слові (на початку, всередині, в кінці);

  3. 3.

    уміти вимовляти слова по складах;

  4. 4.

    уміти складати речення з 3–5 слів;

  5. 5.

    уміти називати в реченні тільки друге слово, тільки третє слово, тільки четверте слово;

  6. 6.

    знати літери алфавіту;

  7. 7.

    вміти відтворити друковану літеру на письмі;

  8. 8.

    читати по складах;

  9. 9.

    уміти користуватися узагальнюючими поняттями (вовк, лисиця, ведмідь – звірі);

  10. 10.

    уміти складати оповідання за картиною (наприклад, ”У парку”, “На дитячому майданчику”, “По гриби”, “Відпочинок на морі”);

  11. 11.

    уміти складати декілька речень про предмет;

  12. 12.

    уміти читати напам’ять улюблені вірші;

  13. 13.

    уміти послідовно переказати зміст казки.

Англійська мова

  1. 1.

    вміти розповісти про себе: як звуть, скільки років, де живе;

  2. 2.

    розуміти і вміти відповідати на прості запитання (про членів сім’ї, домашніх улюбленців тощо);

  3. 3.

    володіти базовим лексичним запасом з таких тем, як: моя сім’я, кольори, рахунок до 10, емоції, частини тіла, одяг, дикі і домашні тварини, овочі і фрукти, їжа, посуд, мій будинок, меблі, іграшки, погода, пори року, дні тижня, місяці, геометричні фігури, транспорт, професії, шкільні приладдя тощо;

  4. 4.

    розрізняти літери англійського алфавіту і вміти назвати слова, які починаються з цих літер.